Khamis, 31 Disember 2009

ULASAN KENAPA MEREKA TAK MAHU KITA SIMPAN EMAS

Salam untuk semua rakan dalam emas ni..

Terima kasih ambo ucapkan atas kesudian menziarah dan membaca celoteh ambo..
Syukur kepada Alah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.. Marilah kita semua renung, adakah kita hamba yang taat kepada Tuan Yang kita Maha Kuat?

oklah.. itu sekadar renungan..

Apa yang ambo tulis dan kata dalam blog ini adalah merupakan pendapat peribadi ambo.. sapo2 yang nak setuju atau nak bantah ambo tidak ambil hati.. ambo hanya nyatakan pendapat peribadi..

Ok, tajuk kali ni "kenapa mereka Tak Mahu kita simpan EMAS?.. ambo rasa kawan2 semua sudah ada pandangan sendiri dalam hal ini..

Bagi ambo mereka tidak mahu kita simpan emas adalah kerana kita adalah rakyat Malaysia yang mana kena patuh kepada undang2 Malaysia yang mana sepatutnya simpan dalam bentuk selain dari emas...

Bayangkan apabila kita semua atau masyarakat sudah menyimpan emas.. banyak simpanan emas daripada duit, saham atau hartanah... apa akan terjadi?

Biarkanlah jawapan itu dibawah persepsi masing2.. buatlah jawapan sendiri...
Ambo tidak mahu ulas panjang kerana isu ini boleh mengakibatkan ambo di dakwa..

Ambo hanyalah salah seorang individu yang ingin menyedarkan org islam supaya yakin kepada sunnah Rasul, yakin kepada janji Allah, laksanakan apa yg Allah suruh, jauhi apa yang Allah larang... dan mendapat keberkatan dalam segala hal di dunia mahupun akhirat. Insya'Allah.. Kan benar Taqwa adalah bekalan terbaik...

Ini adalah sedikit usaha kerdil ambo dalam berdakwah untuk kembali kepada islam melalui ekonomi dan sentiasa berwaspada kepada ancaman2 yahudi dan nasrani..

Ingatlah rakan2 semua bahawa tipu daya mereka di bantu oleh musuh Allah yakni syaitan.. mereka tidak akan berhenti melemahkan orang islam dengan pelbagai cara dan kaedah..

Marilah kita sama2 kembali kepada seruan Rasulullah s.a.w yang mana bertaqwalah kepada Allah dengan sebenar-benarnya yang mana Ia adalah Raja kepada segala Raja..

Sehingga berjumpa lagi.. salam ukhwah semua.

1 ulasan:

  1. ~salam..siapa mereka yg tidak mahu kita simpan emas? sori lah sy ni agak kurang paham..he3

    BalasPadam